Haal voor jouw elektrische BMW het beste laadstation in huis

Wanneer u op zoek bent naar een goede laadstation-service op afbetaling, kunt u erop vertrouwen dat Cable Soolutions u de beste service en de beste prijs biedt voor een eersteklas laadstation. Als u een auto heeft, vooral van de luxe soort, is het bijna verplicht om de best beschikbare service ervoor te hebben. Deze uitspraak geldt zelfs voor de modernere elektrische auto’s. Maar voor elektrische auto’s komen deze diensten in de vorm van een laadstation. Bij elk elektrisch automodel dat BMW heeft gemaakt, heeft BMW gekozen voor de type 2 laadkabel. Dat betekent dat als je een laadstation wilt inrichten, een type 2 kabel een must is. Er zijn ook andere hybride auto’s van BMW die zowel elektrisch als op gas rijden. Terwijl het gas wordt gebruikt voor korte ritten, komt het elektriciteitsvermogen pas in actie als je een langere rij sessie gaat doen. Met deze hybride auto’s kun je nog steeds gebruik maken van het laadstation dat je thuis hebt opgesteld.

Waarom je je eigen laadstation zou moeten installeren

Wanneer u overweegt een BMW laadpaal aan te schaffen, vraagt ​​u zich misschien af ​​op welk punt u daadwerkelijk gaat besparen ten opzichte van het opladen van uw elektrische auto aan een openbare laadpaal. Deze vraag is niet eenvoudig te beantwoorden. Het hangt allemaal af van de energieprijzen, de prijzen voor openbaar opladen, de prijs en installatie van uw laadpaal thuis en het energieverbruik van de specifieke bestuurder en zijn elektrische voertuig. Over het algemeen kunnen we stellen dat hoe lager de energieprijs voor thuisladen, hoe sneller de investering voor een thuis laadpaal te verantwoorden is. Over het algemeen betaal je ongeveer 0,25 en 0,30 euro per kWh voor thuisladen. Met deze stijgende energieprijzen zijn uitzonderingen naar boven geen uitzondering meer. Maar uitschieters naar beneden zijn ook heel goed mogelijk bij bijvoorbeeld zonnepanelen. Met zonnepanelen betaal je gemiddeld slechts 7 cent per kWh. Bij openbare laadpalen betaal je al snel 40 cent per kWh, met als nadeel dat je geen zekerheid hebt van een gratis laadpunt en dat je al snel een paar honderd meter of veel meer moet lopen.