Kerstpakkettentraditie: de moeite waard om in stand te houden

Kerstpakketten

Voor veel bedrijven in Nederland is het jaar 2020 uitgegroeid tot een problematisch jaar. Dit is uiteraard het gevolg van het wereldwijd uitbreken van het coronavirus en alle gebeurtenissen die daardoor in gang zijn gezet. Maar niet alleen voor ondernemers is het een jaar vol uitdagingen, ook vele werknemers maken onzekere tijden door. In dat kader kan gesteld worden dat deze medewerkers juist dit jaar wel een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken. Een kerstpakket aan het einde van dit jaar hebben ze dan ook zeker verdiend. Desnoods kies je als leidinggevende voor een wat kleiner en goedkoper pakket; het gebaar wordt er namelijk niet minder om. Dit gebaar is überhaupt altijd al de belangrijkste drijfveer geweest achter de kerstpakkettentraditie.

Kerstpakketten

Zo beperk je de impact op het milieu

Het fenomeen omtrent kerstpakketten is er een waar absoluut geen kwaad van uit gaat. Toch dienen we onze ogen niet te sluiten voor een ongemakkelijk feit: deze vele duizenden pakketten zorgen onherroepelijk weer voor een bepaalde aanslag op het milieu. Elk mens zou zich daarvan bewust moeten zijn, maar jij als ondernemer zelfs des te meer. Jij kunt namelijk meer invloed uitoefenen dan een ‘gewone’ burger. In deze situatie verdient het dan ook de aanbeveling om in zee te gaan met bijvoorbeeld een kerstpakkettenaanbieder die een bepaald percentage van zijn inkomsten aan een goed doel met betrekking tot natuurbehoud en -herstel besteedt.